ПИТОМИ и умиљати. Овако професионални возач аутобуса Братислав Цветковић (45) описује своје "кућне љубимце". Цвеле, како га знају у алексиначком крају и у тазбини, у селу Мозгову подно Буковика, узгаја чак 30 магараца. Ипак, не може се рећи да је фармер, јер он од тога не живи. Цвеле мора да обезбеди храну за чак 200 животиња, јер поред магараца има и коње, краве буше, козе, поније, свиње, зечеве, много пернате живине...
Братислав признаје да му фале смештајни капацитети, јер нема срца да неку животињу прода. Понекад неко "чељаде" заврши на трпези, углавном у кобасицама, на радост његових многобројних пријатеља. После напорне вожње аутобуса неколико сати проведе бринући о животињама, и то му је, како каже, омиљени део дана, без обзира на умор.
- Не умем да вам то објасним, али ја једноставно волим животиње. Потичем из угледне сточарске породице. Један од мојих предака, извесни Рака, имао је чак хиљаду оваца и 18 пастува. Био сам на путу да изневерим породичну традицију, јер сам се дао на занате, па сам тако и возач, механичар, лимар, све што треба, али сам у души остао пастир - признаје Цвеле, који је љубав према животињама пренео на супругу Сању (41), али и ћерку Анђелу (20) и сина Јована (18).
- Гледајући магарце много сам научио о људима. Уопште, животиње нам могу помоћи када се нађемо у неком психичком раскораку. Имају оне моћ да залече душу и мени су пуно помогле након породичних ломова. Знам да неки мисле да сам чудан, али ја не марим. Никоме нисам одбио да помогнем, па тако и мени прискачу у помоћ. Надам се да ћу једног дана бити прави фармер и да ћу своје животињске пријатеље окупити на једном месту. Овако их сељакам од пријатеља до пријатеља, јер немам довољно простора и смештајних капацитета за све њих - прича Цвеле док тетоши свог љубимца, магарца Зећка.
Он је недавно постао отац малог пулета, али зна бити умиљат као јагње. Ових животиња готово да нема у околини, иако је њихово млеко и месо веома здраво. Зна Цвеле да често помузе неком шољицу млека, јер је то одличан лек против бронхитиса. Вели да је млеко сладуњаво и да се пије без кувања.
- Био сам велики пријатељ са Вуком Бојовићем, са којим сам делио љубав према животињама. Мој сан је да направим неки врт са ретким домаћим животињама, као што су крава буша или вијетнамска свиња, патуљасти зечеви, или бели фазани. Да старији, а не само деца, имају прилику да виде шта нас све окружује и да поред паса и друге животиње могу бити најбољи пријатељи. И овако долазе радозналци, углавном са децом која су ове животиње углавном видела само на телевизији - вели Цвеле.

МОЖЕ БИТИ САМО ЈЕДАН
ДВА магарца на једном месту су немогућа мисија, јер су у стању да убију један другог кад осете да је магарица спремна за парење. Тада може бити само један. Иначе, магарица носи пуле чак 380 дана, најдуже од свих домаћих животиња.
- Могли бисмо и ми овде да правимо сир од хиљаду евра за килограм, али треба доста улагања. Села су нам пуста, а и то мало што нас је остало, некако нас поједе завист и неслога - каже Цвеле.